poniedziałek, 20 lutego 2017

średnio

Zastanawiam się nad projektem domu pasywnego ok. 110-120m2.
Ciekawi mnie jednak jedna rzecz - co tak niby bardzo podnosi koszt budowy takiego domu? Czy jest to cena materiałów czy robocizna?
Jeśli pasywny, to raczej plyta fundamentowa. Jesli pasywny, to 30cm styropianu pod płytą. Co najmniej hydrofobizowany EPS200.
Już mozesz sobie policzyć koszt w stosunku do przyzwoicie zaizolowanych fundamentów domu energooszczednego.

Rzecz w tym, że mam swoich sprawdzonych fachowców i zastanawiam się czy w takim przypadku koszt domu pasywnego będzie względnie niższy?
- wg kosztorysu szczegółowego, zapotrzebowanie 117kWh/(m2rok) 2173zł
- stan faktczyny wybodowany dom o zapotrzebowaniu 15kWh/(m2rok) 1836złych
Część prac robiłem sam i szacuję, że jakby to zrobiła firma to cena za m2 wyniosłaby 2000zł

Oczywiście kosztorys to ceny średnie z całej Polski, u mnie na podkarpaciu robocizna tańsza, ale prawda jest taka, dom o zapotrzebowanie 15kW/(m2rok) można zrobić taniej niż dom, który tylko spełnia warunki techniczne, przy zachowaniu pewnego reżimu i rezygnacji z pewnych elementów rzecz jasna.
Dodam tylko, że interesuje mnie dom parterowy (może być z płaskim dachem), a mam ładną słoneczną działkę od strony południowej. Ten fakt zapewne ma znaczenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz